Jag matar fåglar (igen)

På benen första dagen efter en aggressiv förkylning tog jag mig i morse innan jobbet en promenad till en bortrest god vän.  Jag hade lovat skotta snö, vattna blommor och mata fåglar.

Det första två momenten gick lätt, men med fågelmatsbehållaren var det lite pyssel. Medan jag stod där och skruvade samlades domherrarna i snåren.

Jag har aldrig hört en domherre sjunga förr. Det var inte vackert, men det var vackert.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Viktiga tillkännagivanden

Kommentera

