Min kontakt med seriösa företag, del 2

Idag damp det ned ett kuvert från Nummerupplysningen.se som ville att jag skulle granska mina uppgifter hos dem. Utanpå kuvertet stod att många människor nu vill avstå från telefonkataloger p.g.a miljöskäl och att informationen därför bara skulle finnas på Internet.

Eftersom jag (se tidigare blogg) varit så avvisande mot alla som vill att jag ska annonsera, så har jag börjat fundera på vem som har min ”riktiga telefonuppgifter”. Ni vet dom där som Televerket en gång hade. Under en lång stund medan jag försökte begripa utskickets innehåll trodde jag att denna avsändare var just det som jag tror heter Nummerupplysningen, som idag säkert är ett dotterföretag till Telia eller Eniro.

Det tog en lång stund innan jag förstod att alla ändringar skulle kosta pengar och eftersom mina uppgifter var felaktiga så skulle jag alltså betala 3798 per år. Då först ramlade 25-öringen ned.

Jag googlade på Nummerupplysningen.se och fick fram en massa träffar på detta blufföretag som skickar bluffakturor. Så jag slängde lappen.

Men jag förstår fortfarande inte var mina grunduppgifter för företaget finns och om jag måste betala för att dessa ska vara sökbara.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: företagande, Kommunikation

Kommentera

