Min kontakt med seriösa företag

Inledningen på året är fakturaskojarnas tid. Det ringer säljare varje dag för att övertyga mig om att jag borde använda deras tjänster för interneterannonsering, sökmotorer etc. Jag har varit snål under det senaste året och sagt nej till all extern marknadsföring.

Därför var det lätt att reagera när jag fick en orderbekräftelse från Företagsfakta förra veckan. Mitt införande skulle kosta 500 kr och ändringar i texten skulle vara Företagsfakta tillhanda senast den 31/1. Jag skrev att jag ville ha en skriftlig annullering av ordern senast detta datum.

Igår ringde en säljare från Företagsfakta upp mig och sa att han hade en order avseende Ord&Handling som han hade fått ”en ånger” på. Jag klargjorde läget och att det verkligen inte handlade om att ångra mina åtaganden utan att jag aldrig gjort någon order över huvud taget.  Han hävdade att Företagsfakta var ett seriöst företag och inte skickade ut orderbekräftelser på måfå.

Jag frågade varför han trodde att jag inte hade annat för mig än att fejka ordrar och sedan skriva mail och ringa för att återta dem. Sen sa han ok – lite surt –  och la på.

Jag hann inte fråga vad han hette. Jag undrar om denna blogg kan räknas som en skriftlig annullering av ordern.

http://www.ordochhandling. se

 

Explore posts in the same categories: företagande, Kommunikation

Kommentera

