Bloggen tar lite ledigt

Sommaren mognar och kanske vi med. Foto: http://www.fotoakuten.se

Jag blir inte klok på vad sommaren ska vara när den är som bäst. För några av mina vänner: ett äventyrligt resande, ätande och dykande i främmande vatten. För en annan: inflyttning i nya huset och grävande i den överbevuxna trädgården varje ledig stund. En annan badar oavbrutet.

Själv har jag gått in för ett händelselöst liv på hemmaplan med lite jobbcoaching vid sidan om, vilket är hyfsat trevligt så länge dom inte ställer in sina besök och det gör dom då och då (dom vill väl också ha ledigt?).  Då har jag hunnit ladda för ett möte och så –  poof! blir det punka.  Då är jag redan igång och fortsätter jobba med något annat i stället. Så dom dagarna blir det inte mycket ledigt.

Men andra dagar: soliga, regniga, fuktiga. Dagar med ogräsplock, jordgubbsrensning, löprunda på morgonen, filmklubb på kvällen. Underbart trista, händelselösa dagar. Jag tror det är precis vad jag behöver. Leda är min melodi för att få upp ny arbetslust tull hösten.

Dvd-tips: ”The boat that rocked” – fantastisk feel good-film om den brittiska kommersiella radions framväxt. Mycket kul 60-talsmusik för oss som var med!

Lyssnartips: gårdagens Sommar med als-sjuka Tina Jansson: så otroligt osentimentalt och utan all klämkäckhet. En fantastisk människa, må du leva länge.

Bloggen behöver också ha tråkigt, sova ut, pilla på navelluddet. Ordbehandling tar en semesterpaus. Åter igen sen.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Viktiga tillkännagivanden

Kommentera

