Lite Littorin sent omsider

Om Littorinaffären vill jag bara säga innan jag glömmer bort vad jag tänkte från början:

1. Jag tycker det är konstigt att begreppet ”krishantering” numera verkar vara liktydigt med ”kriskommunikation”. För mig är kriskommunikation bilden av krisen, i Littorinaffären verkar kommunikationen ha varit krishanteringen i sig.

2. Jag tycker att Littorin skulle varit tydligare med den information han konfronterats med. Han hade kunnat vända det till sin fördel på presskonferensen som ytterligare ett exempel på medias makt. Det var naivt att tro att informationen inte skulle publiceras.

3. Jag tycker att även Reinfeldt skulle varit tydligare med den information han fått del av i samband med Littorins avgång. Hans agerande kändes oempatiskt och det märktes att Littorin ”numera tillhör dem han gärna avstår” (för att citera en gammal Björn Ulvaeus-låt)

4. Detta gör mig inte till socialdemokrat, utan bara till en naiv idiot som trodde att denna affär hade att göra med kvaliteten på hantverket och inte med ”dirty campaigning”.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Kommunikation, Kriser

Kommentera

