Upplyftande rapportläsning i källaren

Idag skiner solen och värmen är på väg till Norrbotten. Själv sitter jag i en källare och går igenom projektrapporter för en jämförande studie och är lite kall om fötterna.

Det är inte synd om mig. Jag har valt det själv, jag får betalt och snart tror jag att får semester också. Men det som gör att det absolut inte är synd om mig är att det är så kul att läsa dessa projektansökningar och deras rapporter. Ni kanske tror att jag smörar för min uppdragsgivare nu och det gör jag kanske, men mest är det faktiskt kul. Jag får säkert minskat arvode för att det är så kul.

Kul, för att det bedrivs så mycket bra projektarbeten som man aldrig hör talas om. Kul, därför att det finns så många entusiastiska människor som brinner för saker och som klarar av att gå från ord till handling. Kul, för att det faktiskt finns pengar att söka, regionalt, nationellt och internationellt. Projekt för funktionshindrade, för unga arbetslösa, för unga mentorer, för mineralutveckling,  osv i all oändlighet. Och då har jag ändå bara läst några stycken.

Det blir ingen ironisk knorr på denna blogg. Jag är helt enkelt tagen av alla dessa bra initiativ. Tack Sverige. Nu sticker jag ut och springer i vår vackra natur.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Viktiga tillkännagivanden

Kommentera

