Jag bor på hemlig ort och njuter

Luftballong över hemliga tak

Jag delar en övernattningslägenhet i Stockholm med en som inte bor här men som vill behålla sitt förstahandskontrakt. Alltså är jag numera en del av Stockholms suspekta andra- och tredjehandsuthyrningsmarknad.

Allt är mycket hemligt. Närsomhelst kan man bli utslängd och inga rättigheter har man. Men tills man åker ut njuter man omåttligt av staden, fiken, trottoarerna och de små kuliga affärerna.

Och igår kväll av en röd luftballong som seglade över taken. Vilka tak berättar jag förstås inte, för då blir jag väl utslängd härifrån. Men håll med om att Stockholm är fint på sommaren.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Livet

2 kommentarer på “Jag bor på hemlig ort och njuter”

  1. Bloggblad Says:

    För rätt många år sen hade jag tillgång till en sån där lägenhet mitt i city… om någon frågade, var jag god vän med lägenhetsinnehavaren (som jag aldrig såg)men jag la ett par hundra under duken och kastade in nyckeln genom brevinkastet när jag gick…

    Himla synd att hennes vuxne son behövde den på heltid sen…


  2. Jag håller tummarna, sonen är bara 12.


Kommentera

