Ljusare än så här blir det inte

Idag är det sommarsolståndet. Det kommer alltid för tidigt. Vi har inte ens fattat att det är sommar innan det vänder. Det finns alltid någon humorist som i juni brukar påpekar: Å snart vänder det, höhö.

Men jag som numera är gammal vet att det känns såhär varje år. Som att sommaren rinner genom mina fingrar och som att snart är det höst och vinter igen. Men nuförtiden vet jag också att det blir juli och det blir augusti och det blir heta dagar och svalkande kvällar på altanen och efter en veckas tropisk värme är man så less på att inte kunna sova att man börja längta efter adventslådan i källaren (kanske mer för att den står där nere än för dess innehåll!).

Och ibland tycker jag till och med att hösten är ganska ok. Men inatt ska jag vara vaken länge och njuta av försommarens dofter och värmen från en Stockholmstrottoar.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Viktiga tillkännagivanden

Kommentera

