Relationsmarknadsföring rekommenderas å det varmaste

Jag ringde folktandvården igen för tanden är inte riktigt ok. Jag hade kontakt med en fantastiskt trevlig och pedagogisk tandhygienist senast, som jag gärna ville prata med igen.

När hygienisten ringde upp, blev jag glad över att det var ”min” tandhygienist, vilket jag också poängterade.

– Nja kanske inte riktigt din, svarade hon generat, men det var ju mig du träffade sist.

Tandborstföretagen är bättre på marknadsföring än tandvården.

Snälla folktandvården i allmänhet och Mette i synnerhet: var inte så blyga! Relationsmarknadsföring, det kraftfullaste sättet att marknadsföra som finns!

Om ni ska konkurrera med privata tandläkare får ni inte gömma er bakom Jantelagen och låtsas som att alla är lika mycket värda. En del är faktiskt bättre än andra, även om alla har samma anställningstrygghet. Mette är bäst, i alla fall på den Folktandvården.

Sug i dig Mette! Jag kommer på måndag igen. This could be the beginning of a beutiful frienship.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: företagande, Kommunikation

Kommentera

