Människans bästa vän sover till Millennium

Tufft med djupsnö om man har korta ben

Å så kul att ha bästa hunden på besök! Det blir morgonpromenader, middagspromenader, kvällspromenader och promenader i djup snö.

I morse ramlade jag baklänges i en snödriva när jag skulle försöka locka med henne och hon bara ville gå hem och sova igen. Det var samtidigt som hon träffat en spets, vars matte jag pratade med. Det blev lite fånigt när jag låg i snödrivan på rygg, pratandes med matten som om inget hade hänt och hunden var på väg åt andra hållet.

Kul också att projektansökan till länsstyrelsen lämnats in idag tillsammans med Handelskammaren. Det blir ett bra samarbete till glädje för många.

Bra ställe, bra mat

Förra veckan avslutades på Furufjärdens gästgård tillsammans med Luleå informationskontor. Bra gäng och bra framtidsarbete. Maten på Furufjärden är en dröm och jag fick bo i en egen stuga, vilket också är en dröm för en konsult som helst vill vara hemma jämt.

Jag hade nattgäster utanför fönstret i Furufjärden.

Nu har jag använt mig av den underbara tjänsten svtplay för att se Män som hatar kvinnor, som jag missade i lördags när jag var på dansshow på Western Farm. Jag och min Mac myser med hunden sovandes vid höger höft.

Ute är det kolsvart. Men så sent som klockan halv sju var det fortfarande lite ljust. Vårdagjämningen, den vackraste helgdagen på hela året. Då kan vadsomhelst hända.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

