Lycklig lördag

Lägg märke till hajfenan i horisonten!

Tänk om alla lördagar innebar motionsgympa kl 10, att läsa Törnrosa för en 4-åring som nästan somnar i ens knä, inköp av en John Thorgrentavla och pasta med ricotta och spenat till middag?

Ja då skulle man väl nästan bli för lycklig? Men denna gjorde det och den placerade mig mitt i mitt liv utan någon kurs i mindfulness.

Blir också ofantligt glad över att jag hittat ett nytt stycke värdelöst vetande alldeles på egen hand: vinjetten som avslutar Dr House dök plötsligt upp som replik när jag sent igår kväll hamnade framför en repris av Hajen. ”That´s some bad hat, Harry!” muttrar Roy Scheider till en gubbe i badmössa på beachen. Produktionsbolaget som står bakom House, M.D. och andra tv-succéer har tagit sitt namn från ovan nämnda scen. Omvärldsbevakning är verkligen underskattat.

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Viktiga tillkännagivanden

Kommentera

