Affärerna går bra

Man kan ju fundera på skillnaden mellan mäns och kvinnors företagande. Jag vet att BMW:ar är oftare förekommande vid konkurser i AB ägda av män än av kvinnor, men i övrigt?

Idag har varit en dag av kundbesök och mingel. Inga nya uppdrag, men vem vet vad mingel och nätverkande leder till? Framför allt slår det mig hur trött jag blir av att säga att allt går bra.

Om någon frågar hur affärerna går svarar jag alltid : bra! Det är en manlig attityd, jag är präglad av mina år inom försvaret. Inte visa svaghet. Jag tror att misslyckanden smittar. Ingen vill vara med någon som ingen annan vill vara med.

Kvinnor delar hellre misslyckanden med varandra. Det är ok att inte vara så duktig. Man kan gråta ut tillsammans. Kanske får man lika många uppdrag om man gråter. Jag ska fundera på om jag klarar av att byta attityd.

Men bara så ni vet: affärerna går faktiskt bra!

http://www.ordochhandling.se

Explore posts in the same categories: Kommunikation

One Comment på “Affärerna går bra”

  1. /S Says:

    Kan det vara så att du vore piggare om du fick fräsa runt i en BMW än i en trött VW


Kommentera

