Russin nödvändiga i ankomsttider

Nu saknas bara glöggen...

Åker till Stockholm imorgon och åter söndag morgon, första advent. Då vill jag inte sätta igång med ljusstakar och saffran. Har därför på ett för mig fullständigt obekant sätt brutit all adventskonvenans och satt fram ljusstakar och adventsstjärnor redan igår kväll. Grannarna på Artillerivägen baxnar, men det tror jag är för att de är pensionärer och aldrig skulle komma på tanken att fuska på det här sättet.

Mina gamla grannar på Strömlidavägen skulle också baxna om de sett allt ljus, för de var vana vid att vi oftast låg någon dag (eller någon helg) efter i adventstid. Nu är det nya tider!

Som om inte detta var nog har jag också bakat lussekatter ikväll. Det visade sig när degen jäst att vi inte hade några russin hemma. Det gjorde inget. Jag hittade en ask Nötteblandning, som inköpts till en planerad fjällresa i augusti. Nötter, russin och någon slags torkade aprikoser. Jag pillade dit russinen, som var lite torra. Det blev bra.

Advent, advent, nu kommer vårt hjärtas konung blid.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

