Glad vara norrbottning i november

 

glad himmel

Närsomhelst blir det vår igen

Jag längtar ofta till Stockholm, fastän det känns som om man inte får det om man bor i Norrbotten. Det finns mycket att längta till där, men idag lär det vara skitgrått.

Då är jag glad att jag bor i en del av Sverige, där november är en vintermånad. -6 grader i Boden och en decimeter snö. Blåmesarna behöver mat varje dag. Eftermiddagar som dessa, när himlen ser ut som en rana i gillestugan kan man vara glad över att vara norrbottning. Och komma ihåg att det närsomhelst är vår igen.

Och tacka Janne Mörtberg som delade med sig av den uppmuntrande bilden.

Nu är det fredag. Hur glad jag är för det har jag ingen bild för.

Explore posts in the same categories: Livet

2 kommentarer på “Glad vara norrbottning i november”

  1. Bloggblad Says:

    Jag blir lite lätt irriterad på att det är mörkt inomhus här hela dagen, vi har tak som skjuter ut och hindrar gråvädret från att lysa upp det minsta. Annars tycker jag det är himla skönt och vilsamt med det grå. Med åren har jag funnit mig i det väder som är – och blir glad av sol och snö, men som sagt, jag finner mig. Tiden går fort och snart har vintern passerat.

    Nu sliter jag med en text jag fått beställning på, till en given melodi. Helt underbar sådan, men skriven utan tanke på att man behöver variera längden på fraser för att få en sångtext att funka. Det är ändå kul, jag bygger det som ett korsord… byter och byter ord och slår i synonymlexikon när jag kör fast – och sen ser jag vad det blir. Försvinner ”handlingen” får jag börja om…

    Om du har funderingar på skrivande, som du nämnde, skriv gärna mail.

    Anita G kommer till S-g under våren, men jag vet inte om jag ska gå… var och lyssnade på Elsie Johansson häromkvällen, hon var himla bra. Men jag blev besviken på Anita som fuskade med kvittot, hon hörde aldrig av sig med nytt trots påstötning.

    • sparrismb Says:

      Hej!
      Psalmskrivning verkar kul, jag menar korsord är ju kul. Jag har aktiverat mig lite kyrkligt i höst. Känns lite skumt att kommentera så här offentligt men får väl vänja mig.
      Hoppas allt är bra. Nyfiken på det du skrev om storvinsten, grattis!


Kommentera

