Svinhugg går igen framåt hösten

Farligare i höst  (Foto:www.fotoakuten.se)

Farligare i höst (Foto:www.fotoakuten.se)

Ett skepp kommer lastat till Helsingborgs hamn med ett antal passagerare som smittats av svininfluensan H1N1. Smittskyddsläkaren i Region Skåne uppmanar helsingborgarna att vara artiga och vänliga ”men inte tvunget bli intim med folk från båten”, enligt DN. Annars har jag hört att det bästa sättet att klara influensan är att se till att bli smittad nu, innan viruset muterar och blir aggressivt.

Eftersom jag läst i en annan tidning att tusentals människor i Storbritannien beräknas smittas av svininfluensan de närmaste månaderna kommer jag att bege mig dit,  inte bara en utan två gånger i sommar. Det borde väl ta skruv.

Sen när jag ligger i 42-gradig feber och har fått min semester förstörd av ett engelskt virus ska jag göra som den unga student som blev riven av värdfamiljens katt under en språkresa anordnad av EF Education: jag anmäler researrangören till Allmänna Reklamationsnämnden och får pengarna tillbaka.

 Hallå, varför har vi alls reseförsäkringar och hemförsäkringar? Varför alls lämna hemmet när världen nu är så livsfarlig att man måste ha pengarna-tillbaka-garanti när livets missöden dyker upp i sökaren? Jag kommer osökt att tänka på Socialstyrelsens donationskampanj som lanserades under mottot: ”Om du dör…” .

Explore posts in the same categories: Kriser

2 kommentarer på “Svinhugg går igen framåt hösten”

  1. Bloggblad Says:

    Det låter lika positivt och optimistiskt som en sketch jag hörde på radio – nån som berättade om alla hemskheter som skulle drabba – helt i stil med dina teorier fast värre… jag vrålade av skratt, alldeles ensam i bilen, och hoppades att ingen skulle köra upp bredvid vid röda ljusen… men sakta kom en bil smygande med fyra ansikten åt mitt håll som roat glodde på mig där jag satt för mig själv och flabbade så tårarna rann…

  2. Bloggblad Says:

    Hehe… om jag dör… det har jag hört många säga. Så förmodligen finns det kanske en chans att det är om och inte när som gäller.


Kommentera

