Jag skulle ha suttit i trädgården i stället

Exhibit nr 1 21.13

Exhibit nr 1 21.13

Strax efter nio ikväll var det 19,2 grader utomhus. Det är bra.

Nu är vi äntligen på väg in i en riktig högsommarperiod av yr.no att döma och vi hoppas den varar länge. Dagar som denna känns det svårt att lämna trädgården för det blåsiga Luleå och den trista universitetsbyggnaden.

Men det blev en bra jobbardag. Jag har jobbat undan massor och skaffat mig kontroll. Kontroll är ett underskattat tillstånd. Man säger lite föraktfullt till varandra: ”du har då såna kontrollbehov”.

Ja, jag har det. Det är skönt att ha det. Kontroll. Inte kontrollbehov, det är oftast inte lika skönt. Attt ha kontroll är som att bada i lagom varmt vatten eller att ta på sig mjukisbyxor som inte skaver på ett enda ställe. Kontrollbehov är mer som byxor som är för trånga i midjan.

Dagen avslutas med kommissarie Montalbano, en italiensk deckare jag aldrig riktigt förstått mig på. Det är ren betingning, kl. 21.00 på måndagarna ser jag alltid på ER och jag visste att säsongen – SERIEN! – var slut. Men jag visste inte vad jag skulle göra så jag tittade ändå (jag har beställt säsong 1 och 2 på dvd!).

Montalbano var i alla fall vackra bilder från Sicilien. Jag längtar till Italien. Där är det säkert 19,2 grader jämt klockan nio på kvällen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Jag skulle ha suttit i trädgården i stället”

  1. Bloggblad Says:

    Här hittade jag kommenteringen – fast den finns inte i de äldre inläggen.

    Nu går solen snart ner bakom Ramunderberget… säkert ljusare hos dig.


Kommentera

