Skriv, skriv, skriv!

Laddade vapen att hänge sig åt

Laddade vapen att hänge sig åt

Vi komma från öst och väst och någon från söder. I brokiga sjalar och bjärta  kulörer och dinglande örhängen. En barpianist, en psalmförfattare, en kykomusiker,  en psykoterapeut och några till.

Alla har vi författardrömmar, medvetna eller omedvetna, och alla får vi jobba med dessa i två intensiva dygn under Anita Goldmans ledning. Denna intensiva, världsberesta lilla författarmänniska som har stjärnor i ögonen och viftar med armarna när h0n blir berörd (och det blir hon ofta!).

Vi sitter som knähundar och insuper  skrivandets Caesar Millan i Årdala. Mer, mer, mer! Mer historier, mer teknik, mer citat. Och mina ord länkas till ord som om jag aldrig hade gjort annat än att skriva noveller.

Och plötsligt är det måndag. Och jag är på jobbet och ska hålla ihop två möten under eftmiddagen och jag minns inte riktigt hur man gör.

Och hur ska jag  kunna hålla detta skrivande vid liv i ett liv som kantas av pendling, sammanträden, protokoll och lite yoga?

Kom hem till mig, Anita! Sitt i min läsfåtölj och gestikulera, så ska jag skriva litteratur som den aldrig skrivits förr. Historier som får mammor att gråta, direktörer att gå i förtidspension och damfrisörskor att drömma sig bort till sammetslena nätter i Orienten.

Och tills dess får jag helt enkelt stå ut till på fredag, då jag hoppas att jag blir lite hänryckt.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Skriv, skriv, skriv!”

  1. Bloggblad Says:

    Amen. Kunde inte ha sagt det bättre själv!

  2. Bloggblad Says:

    Förresten är det extra kul att läsa en blogg där man precis ser framför sig vilka som åsyftas.


Kommentera

