Glad över en röst i natten

Hörs på 98.2 MHz

Ur lyssnarnas bildarkiv

Ibland på nätterna när jag inte kan sova slår jag på radion. P1 piper, P2 har för många häftiga volymökningar i orkesterpartierna och i nattkanalen P3/P4  är det ett jäkla liv mest hela tiden. Jag vill ju bara ha lite småprat som får mig att somna om.

Men nu har jag hittat min drömkanal: Bodens närradio på 98.2 Megaherz, sänder oftast på nätterna (men inte alltid!). Långa, stillsamma samtal mellan herrar som talar Överluleåmål, ofta om lokalhistoriska företeelser.

Inatt hörde jag följande dialog i halvvaket tillstånd:

Reportern: Ja, dom hade det tungt på den tiden, kvinnorna.

Intervjuad man: Joo, vetdu, man kom ju hem sent från jobbet och från alla studiecirklarna.

Reporter (inkännande) : Och här bör vi kanske förklara att du jobbade som ombudsman.

Då fnissade jag mig till sömns. Månne Bodens närradio har någon plats för en gammal radioreporter? Jag behöver sannerligen muntras upp även dagtid.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

