Champagne för valfriheten

Jag är en fri människa

Jag är en fri människa

I veckan lärde jag mig av min handledare att det som stjäl mest kraft av oss i livet är när vi inte upplever att vi har några alternativ.

Idag har jag slutbetalat mitt studielån samt lämnat ett ganska svårt besked om ett vägval. För att kunna fatta beslut krävs att det finns olika vägar att gå. Jag har valt att gå på just dessa. 

Att till fullo uppleva friheten att välja är också att våga ta in ångesten i att man kan välja fel. För inte så länge sedan såg jag inga alternativ, men idag när jag gör det känner jag mig som en fri människa. Ångesten tar jag sen. Jag firar med champagne under försommarhimlen.

Och  – vid närmare eftertanke – att betala tillbaka studielånet gav ingen ångest alls!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

