Skaffa er ett liv

Idag vid lunchtid hör jag ett radioinslag om direktörsbonusar och plötsligt väller ackumulerad ilska fram över mig, en ilska som jag måste ha arbetat upp under de senaste veckorna men som jag inte kommit i kontakt med förrän idag vid tolvtiden.

Jag säger det en gång för alla: Jag är spyless på direktörsbonusar!

Inte bara på vd:ar som stoppar på sig mer i bonus än de rimligtvis kan konsumera för (hur många fler bilar köper du om du tiodubblar din lön?) eller på chefer som plötsligt kommer till insikt om att det är riktigt att  tacka nej till bonus efter att mediedrevet gått ett antal dagar.

Utan också på mediedrevet, på insändardebatten, på de oändliga inslagen i debattprogrammen i radio och tv och i tidningar.

Sluta vara så missunnsam! På vilket vis blir ditt liv mindre värt för att någon annan tjänar en halv miljon i bonus?

Ägna dig åt klimatfrågan, åt utvecklingsstörda som bor på barnhem i Litauen eller åt att man borde sluta kasta tuggummi på gatan för att småfåglarna kan försöka äta upp det och så klistras näbben igen och de dör!!

Men sluta tjata om direktörernas girighet. Skaffa dig ett liv.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

