Kontraproduktiv inredning

Medan jag väntade på min personliga bankman stod jag och slöbläddrade lite i en broschyr som jag tog från ett ställ. En annan bankman frågade om han kunde hjälpa till och när jag sa vad jag väntade på bad han mig ”sitta ned” och nickade lite med huvudet i riktning mot fåtöljerna där kölappskunderna häckade. Jag följde hans anvisning med en lätt rodnad på kinderna, eftersom  jag är en kvinna som är född på 50-talet och har lite svårt att bli tillrättavisad.  ”Banksekretess förstås”, försökte jag intala mina rodnande kinder.

Men när jag satt mig ned i besöksfåtöljen slog det mig hur konstigt det är att dessa inrättningar med en sekretess som vida överstiger Individ- och familjeomsorgens envisas med att alltid ha öppna kontorslandskap, där alla telefonsamtal hörs och skärmarna syns (om man har bra syn och skulle vara intresserad!) . Någon har tänkt fel här.

Kanske ville han bara porrsurfa lite?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

