Lyxfågelfrön inget för småfåglar

 Fick aldrig sina frön...

Fick aldrig sina frön...

Det krävs en mer strukturerad natur än min för att söka information på Internet. Jag ämnar skaffa fakta om att tillgänglighet är en av de viktigaste faktorerna för kvalitet (vilket jag läst någonstans!), men första träffen vid Google-sökningen är på Flashback och handlar om Centralstimulantia utomlands: Priser, kvalitet, tillgänglighet osv? En fullständigt seriös fråga från en som är på väg ut i Europa och vill veta mer om drogmarknadens uppbyggnad.

Jag är inte bara ostrukturerad, jag är naiv också. Så jag börjar läsa alla svaren och förfasar mig över att så mycket ocensurerad droginformation finns tillgänglig för vem som helst ( journalisten i mig i ställningskrig mot den f.d. socialarbetaren och tvåbarnsmamman!) på nätet. MEN – alldeles bredvid sökresultaten finns en intressant annons om lyxfågelfrön, vilken känns mycket mer lockande att fördjupa sig i denna dag då det är -24 grader i Boden och småfåglarna har fullt sjå att hålla sig vid liv.

Så jag flyr  drogverkligheten (mycket tillfälligt ska det visa sig!) och börjar läsa om lyxfågelfrön i stället, tills mina ögon faller på formuleringen ”OBS!Vad du gör med lyxfågelfröna ansvarar endast du själv för. Lyxfågelfröna vi säljer, säljs som souvenirer. Därmed har vi ingen mer information att lämna angående dessa”. 

Prislistan visar också på en rad produkter som inte har mycket med j0rdnötter och solrosor att göra. Jag flyr återigen och hoppas att inga hungriga småfåglar sitter och surfar och blir dragna vid näsan. Tillgängligheten kan man inte klaga på, men fågelmatskvaliteten?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Lyxfågelfrön inget för småfåglar”

  1. krizzi Says:

    hahaha, flashback äger ju, och angående fågelfröna så får väl fåglar också ha det lite lyxigt?


Kommentera

