Vi läste aldrig varandras tankar

Idag blev jag utskälld av en man från ett stort företag. Han var föreläsare på ett seminarium jag anordnat i höstas och han var arg för att jag lagt ut hans dokumentation på Internet. ”Jag är besviken” sa han med darr på stämman.

Han hade ju rätt. Vi hade aldrig gjort någon formell överenskommelse om utlägg på Internet (vilket jag alltid fr o m nu ska ha skriftligt på). Jag bara utgick ifrån att eftersom han var informerad om att hans dokumentation skulle spridas till deltagarna på seminariet, så kunde den också ligga på Internet. Man ska inte utgå från saker, man ska vara tydlig.

Det var varken han eller jag. Hans dokumentation avslöjade  tydligen känslig information från företaget och det sa han aldrig till mig i höstas. Det borde jag ha förstått, menade han. Jag hatar när folk tycker att jag borde ha förstått saker. Jag vill att manniskor är TYDLIGA mot mig och berättar vad som får skvallras vidare och vad som inte får publiceras.  Jag vill det så mycket att jag t o m föreläser om det.

Men den föreläsningen hade inte han hört och antagligen hade han tyckte samma sak ändå. Jag bara önskar att han inte hade skällt ut mig. Jag blev så ledsen. Han hade kunnat säga: oj, nu blev det lite galet. Vi på vårt företag ser inte gärna att intern information sprids på Internet, så jag vill att du tar bort det bildspelet så fort som möjligt.

Så mycket hellre jag hade tagit bort materialet då. Nu gjorde jag det ändå. Och var lite ledsen.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

