Om kvinnliga och manliga miljöer

Sedan ett par år tillbaka har jag varit upptagen av att studera könsfördelningen i de olika miljöer där jag rör mig. Ibland känns det som ett intressant utforskande av verkligheten, ibland som en tjatig och nästan tvångsmässig upptagenhet.

Nu delar jag med mig av det senaste dygnets resultat.

På planet mellan Luleå och Sundsvall: 6 kvinnor och 13 män

Igår ägnade jag mig åt handledning på Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken i Sundsvall. Av de vårdgivare som jag träffade var ca 25 kvinnor och 1 man.

Frukostmatsalen på hotell Scandic idag på morgonen: 6 kvinnor och oräkneliga män.

Hjälp! Varför håller jag på såhär? Det är ju ändå ingenting som förändras. Nu ska jag ge mig ut i vintergryningen för att samtala med en massa underbara kvinnor i vården.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

