Om prärieråttors sorg i allhelgonatid

Här tänkte jag skriva ett inlägg – en enda rad – om att prärieråttor som skiljs från sin partner visar tecken på sorg.

Men sedan kom tankarna: Var det prärieråttor eller någon annan slags möss? Hur visste man att de sörjde? I vilken tidning läste jag denna forskningsnyhet? Varför lär jag mig aldrig att direkt klippa ur artiklar som fångar mitt intresse?

Så sorgligt att en enda vacker tanke kan bli helt söndertuggad av den inre censorn.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

